Stranka venovane jazyku JAVA
– na teto strance jsou uplne zaklady na dalsich budou konstruce ap…
Proc Java ?? Výhody jazyka Java
Výhody jazyka Java
Výhoda | Popis |
---|---|
1. Přenositelnost | Java je platformově nezávislý jazyk. |
2. Objektově orientovaný | Plně objektově orientovaný jazyk. |
3. Bezpečnost | Navržen s ohledem na bezpečnost. |
4. Rozsáhlá knihovna | Rozsáhlá knihovna standardních funkcí a tříd. |
5. Vysoký výkon | Moderní implementace poskytují vysoký výkon. |
6. Jednoduchost | Relativně jednoduchá syntaxe. |
7. Široká komunita | Velká a aktivní komunita vývojářů. |
8. A taky me bavi | A to je to nejdulezitejsi … „:-) |
- 1. Seznam vsech klicovych slov
- 2. Priklad identifikatoru
- 3.Priklad bloku kodu JAVA
- 4.Zakladni datove typy
- 5.Ovladaci struktury
- – budem pokracovat …
Seznam vsech klicovych slov
Klíčové slovo | Popis |
---|---|
abstract | Označuje třídu, metodu nebo pole jako abstraktní. |
assert | Testuje souhlas s určitou podmínkou a vyvolává výjimku, pokud je podmínka nepravdivá. |
boolean | Boolean datový typ s hodnotami `true` a `false`. |
break | Ukončuje smyčku nebo přepínací blok. |
byte | 8bitový celočíselný datový typ. |
case | Označuje případ ve switch bloku. |
catch | Zachycuje výjimku v bloku try-catch. |
char | 16bitový znakový datový typ. |
class | Definuje třídu. |
const | Označuje konstantu (není používáno). |
continue | Pokračuje s dalším průchodem v smyčce. |
default | Označuje výchozí případ ve switch bloku. |
do | Spouští smyčku do-while. |
double | 64bitový desetinný datový typ. |
else | Provádí kód, pokud se nevyhodnotí žádná z předchozích podmínek. |
enum | Definuje výčtový typ. |
extends | Rozšiřuje třídu. |
final | Označuje, že třída, metoda nebo proměnná je nezměnitelná. |
finally | Označuje blok kódu, který se vždy provede po bloku try-catch. |
float | 32bitový desetinný datový typ. |
for | Spouští smyčku for. |
if | Provádí kód na základě podmíněného vyhodnocení. |
implements | Implementuje rozhraní. |
import | Importuje balíček nebo třídu. |
instanceof | Testuje, zda je objekt instancí třídy. |
int | 32bitový celočíselný datový typ. |
interface | Definuje rozhraní. |
long | 64bitový celočíselný datový typ. |
native | Označuje metodu, která je implementována v jazyce jiném než Java. |
new | Vytváří novou instanci třídy nebo pole. |
null | Reprezentuje nulovou hodnotu nebo žádnou hodnotu. |
package | Definuje balíček. |
private | Označuje, že člen je přístupný pouze uvnitř stejné třídy. |
protected | Označuje, že člen je přístupný v rámci stejné třídy a odvozených tříd. |
public | Označuje, že člen je přístupný zvenčí. |
return | Vrací hodnotu z metody. |
short | 16bitový celočíselný datový typ. |
static | Označuje metodu nebo člen jako statický, což znamená, že je sdílený mezi všemi instancemi třídy. |
strictfp | Zajišťuje, že floating-point výpočty jsou platformě nezávislé. |
super | Odkazuje na nadřazenou třídu. |
switch | Spouští blok switch-case. |
synchronized | Označuje, že metoda nebo blok je synchronizovaný a může být volán pouze jedním vláknem najednou. |
this | Odkazuje na aktuální instanci třídy. |
throw | Vyvolává výjimku. |
throws | Deklaruje, že metoda může vyvolat určité typy výjimek. |
transient | Označuje, že proměnná by neměla být serializována. |
true | Představuje pravdivou hodnotu logického typu boolean. |
try | Spouští blok try-catch pro zpracování výjimek. |
void | Určuje, že metoda nevrací žádnou hodnotu. |
volatile | Označuje, že proměnná může být změněna vláknem mimo kontrolu kódu. |
while | Spouští smyčku while. |
Identifikatory JAVA
Identifikátory: Jsou to názvy používané pro třídy, metody, proměnné atd. Identifikátor může být libovolné slovo, které začíná písmenem, podtržítkem _
nebo znakem dolaru $
, a může obsahovat písmena, číslice, podtržítka a znaky dolaru. Například: myVariable
, calculateTotal
, _privateField
.
Základní datové typy:
- Celočíselné typy:
byte
,short
,int
,long
- Desetinné čísla:
float
,double
- Znakové typy:
char
- Logický typ:
boolean
Ovládací struktury:
- if…else: Používá se k provádění určitého kódu na základě podmíněného vyhodnocení.
- switch…case: Používá se k větvení programu na základě hodnoty proměnné.
- for: Používá se k opakování bloku kódu určeného početkrát.
- while: Používá se k opakování bloku kódu, dokud je podmínka pravdivá.
- do…while: Podobné jako
while
, ale kód se provede alespoň jednou, aniž by se kontrolovala podmínka.
Jeste jednou v tabulce
Řídící struktury v jazyce Java
Řídící struktury v jazyce Java
Struktura | Popis | Syntaxe |
---|---|---|
If-Else | Provádí kód, pokud je podmínka pravdivá, jinak provádí kód ve větvi else. |
|
Switch-Case | Provádí různé akce v závislosti na hodnotě výrazu. |
|
For | Spouští blok kódu určený početkrát. |
|
While | Spouští blok kódu, dokud je podmínka pravdivá. |
|
Do-While | Spouští blok kódu alespoň jednou a pak opakovaně, dokud je podmínka pravdivá. |
|
Break | Ukončuje smyčku nebo přepínací blok. |
|
Continue | Pokračuje s dalším průchodem v smyčce. |
|
Priklad bloku kodu v jave
public class Main {
public static void main(String[] args) {
System.out.println("Hello, world!");
}
}